Hvordan lage glassbyggestein med lys i.

Fikk spørsmål om å dele hvordan eg går frem når eg lager mine glassbyggestein med lys i. Så her kommer fremgangsmåten og resultater.

  1. Borr hull i bunn av glassbyggesteinen med glassborr.
  2. Skyll inni med vann for å få bort støv, la den tørke med hullet opp.
  3. 2 strøk med Gesso, hvert lag tørker egentlig fort ca 1/2 time. (Eg kjøper Gesso hos Søstrene Grene )
  4. Klipp ut serviett motivet du ønsker å bruke eller riv rundt kanten på motivet for en finere overgang. Husk å ta bort de hvite lagene på servietten så du kun sitter igjen med motivdelen.
  5. Ett tynt lag med decopagelim påføres med pensel, så legger du motivet på. Eg bruker sminkesvamp til å dytte på motivet. Så ett lag til med decopagelim påført med pensel. La dette tørke godt.
  6. Du er da klar til å pynte med det du måtte ønske av bånd og stasj, eg bruker limpistol.
  7. Så trer du LED-lys inni, (kjøper mine hos Chlas Ohlsen) så er du ferdig.
  8. Lykke til og kos deg for dette er gøy.

Legg igjen en kommentar

